dinsdag 5 april 2016

Houden van de lente


 
In deze blog laat ik 10 redenen zien waarom ik zo van de lente hou.
De lente en na de zomer mijn favoriete seizoen.
En wel hierom:

1. Daaag winterdip
Ik heb ieder jaar weer last van een enorme winterdip.
Vaak gebeurd het op het einde van de winter.

Ik word dan een beetje depri en kan weinig hebben.
Vraag me niet waarom, maar ik ben dan gewoon mezelf niet.
Begin sneller chagrijnig te worden, zonder reden eigenlijk.

2. Weg met de dikke truien
Ja de dikke truien, ze zitten lekker en je ziet alle bobbeltjes op je lichaam niet.
Soms is het ideaal, maar toch ben ik altijd weer blij als ik ze weer achter in de kast kan leggen.
En dan mijn dunne truitjes of vestjes weer tevoorschijn kan halen.
Nog beter is als je gewoon topjes aan kan. heerlijk!

3.Pas gemaaid gras
Je mag me voor gek verklaren, maar ik ben dol op de geur van gemaaid gras.
Of het nou bij ons in de achtertuin is of ergens langs de weg.
Het maakt me niet uit, maar de geur vind ik zo fijn!
Dit betekend voor mij dat het lekkere weer er aan komt en iedereen weer buiten komt.

4.Naar buiten
De lente betekend voor mij weer lekker naar buiten.
De kinderen kunnen weer heerlijk buiten spelen.
Ze kunnen weer fietsen en schommelen of picknicken.
Veel beter dan de hele dag voor die televisie hangen en tegen bedtijd nog net zoveel energie hebben dan in de middag.
Heerlijk vind ik het als ze de hele dag buiten hebben gespeeld en daarna lekker fris gedoucht op bedje gaan, en dat ze dan moe maar voldaan gaan slapen.
En Ik kan ook weer lekker buiten zitten met een boekje of tijdschrift.
Genieten van het zonnetje en het uitzicht van mijn spelende kinderen.


5.Alles ziet er mooier uit
Een grote voordeel van de lente is dat de natuur weer een stuk mooier word.
Er gaan mooie kleurrijke bloemen groeien en er komt weer kleur aan de bomen.
In de winter ziet alles er zo kaal uit. Vreselijk saai!
Ik kan ervan genieten als je weer mooie bloemen aan de kant van de weg ziet.
En dat mijn dochters die dan maar al te graag voor mij willen plukken.

Eigenlijk mag het, maar ach af en toe een bloemetje moet kunnen.


6.De mensen komen weer naar buiten
Je ziet de mensen in de buurt weer wat vaker.
Ze gaan vaker een blokje om lopen en ik ook trouwens.
Ze zijn allemaal wat vrolijker en zeggen sneller gedag.
Soms maak je zelf een praatje met mensen waar je eerder nooit mee gepraat hebt en dat eigenlijk puur door het weer.
Het is allemaal wat gezelliger

7.Dingen ondernemen
In de donkere maanden van het jaar, doe je eigenlijk vrij weinig.
Je gaat naar je werk, komt thuis en gaat eten en dan hang je maar wat op de bank.

Of in mijn geval, je brengt de kinderen naar school, doet je verplichtingen voor die dag, haalt je kinderen weer op en gaat eten maken en dan kinderen op bed en op de bank hangen.
Als het weer mooier weer word, ga je sneller dingen ondernemen.
In de tuin aan de slag of er gewoon even op uit.
Ik ga dan gauw even een stuk lopen met de hond.
Beter dan de hele avond maar in huis zitten.

8.Lang leve de zonnebril
Het klinkt misschien raar, maar ik ben altijd erg blij als mijn zonnebril weer op kan
Ik heb hem in de winter nooit op, ook al schijnt de zon.
Zodra het warmer word en de zon begint te schijnen, ga ik direct op zoek naar mijn zonnebril.
Ik vind het hoort bij het mooie en warmere weer.
Ik ben dan zo blij als het weer warm word en hij weer op mag.

9.IJS!
Niet alleen ik maar ook de kinderen zijn blij als de vriezer weer vol ligt met ijsjes.
Een heerlijke verkoeling.
De kinderen eten in de winter na het avond eten ook wel eens een ijsje, maar ik eigenlijk nooit.
Ik ben een echte koukleum en dan moet ik er op dat moment echt niet aan denken om een ijsje te pakken.
Dan pak ik al heel gauw een grote kop met thee.
Zodra het mooi weer word, haal ik een lading met ijsjes op zodat we niet zonder komen te zitten.

10. de waslijn
Ons beddengoed mag weer drogen aan de waslijn.
Heerlijk vind ik dat!
Als je op bed gaat, dan ruikt het tenminste echt fris.
Als het in de droger moet, vind ik dat er altijd nog een beetje een muffe lucht ofzo aan zit.
Ik heb dan nooit echt het idee dat het echt fris is.
Sowieso vind ik het heerlijk als het wasgoed weer mag wapperen aan de waslijn.
Behalve handdoeken, ik vind het vreselijk als ze zo hard en ruw zijn.
Mijn handdoeken moeten lekker zacht zijn.



Eigenlijk kun je wel vaststellen dat ik blij ben dan die ellendige lange winter voorbij is!
En eindelijk de mooie periode er weer aan komt.
Weg met de donkere dagen en hallo lekker weer!

Liefs...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten