dinsdag 15 maart 2016

Een kei in uitstellen







Uitstellen, een dingetje waar ik ontzettend goed in ben.
Jammer genoeg...

Sommige dingen stel ik nu altijd uit.
Waarom?
Nou gewoon, omdat ik er geen zin in heb.
Omdat het blijkbaar ook wel later kan.

Dit stel ik eigenlijk altijd uit:

Auto schoonmaken:
Ik heb hier zo'n hekel aan.
Zowel de binnenkant als de buitenkant.
De binnenkant gebeurd eigenlijk pas, als je eerst alle rommel met je voeten opzij moet schuiven voordat je in kan stappen. (OEPS)
Ik moet wel erbij zeggen dat het niet over etenswaren gaat.
Het zijn vooral flesjes en papiertjes.
En ja, dan de buitenkant.
Ik heb een zilveren auto, maar soms is het echt grijs.
Ik vind het gewoon niet zo nodig.
Maar toch ben ik altijd blij als die weer schoon is.

Strijken:
Ik snap het nut van strijken niet helemaal.
Je gaat het eerst strijken, om het vervolgens op te vouwen.
En als je haast hebt trek je wat uit de kast, wat blijkt het
verkeerde truitje te zijn.
Dus die prop je weer terug en zo is je kast binnen no-time een puinhoop,
en is het strijken dus voor niks geweest.
Hier heel herkenbaar.
Ik strijk pas als ik iets uit de kast trek, en het gewoon echt niet meer kan.

De kledingkasten opruimen:
Ook zo'n klusje waar ik echt niet voor gemaakt ben.
Ik weet wel, het is zo gebeurd en het is daarna zo overzichtelijk.
Maar om ermee te starten duurt erg lang bij mij.
Vaak doe ik het pas, als de kast één grote bende is.
Dan doe ik de kast open en komt alles me tegemoet.
Eerst prop ik het nog een keer of 5 terug en dan kom ik er echt niet meer onderuit.
Maar als het eenmaal gebeurd is, ben ik blij.
Het is weer netjes en je hebt zo weer een outfit bij elkaar.
En niet te vergeten, je hebt weer een reden om lekker te shoppen.
Want tja, je hebt ook wel wat kledingstukken weg gedaan.

Ramen lappen:
Ik denk dat dit wel heel herkenbaar is bij de meeste mensen.
Het is nu eenmaal een klusje wat niet boven aan je lijstje staat.
Ik wacht eigenlijk te lang met dit klusje.
En Elke keer als de zon erop schijnt, schaam ik me rot!
Maar toch spring ik niet gelijk omhoog om het te lappen.
Nee, ik doe het pas als ik er zin in heb.
Ik ben nu niet één van de langste mensen, dus erg makkelijk gaat het niet voor mij.
Het is en blijft gewoon een rot klus, en het zal nooit mijn favoriete klusje worden.

Tanken:
Ik wacht altijd met tanken, tot mijn lampje brandt.
Ik vind het niks aan om te tanken.
Ten eerste het is vreselijk duur( maar goed auto rijden is duur!)
Ten tweede het duurt lang.
En ten derde het stinkt!
Het slaat helemaal nergens op, i know!
En ik kom vast nog wel eens zonder te staan.
Maar toch doe ik het elke keer weer.

Liefs...

2 opmerkingen: