zondag 20 maart 2016

Iemand moeten missen


Iemand moeten missen, doet altijd pijn.
Of diegene nu overleden is of dat het gewoon niet meer in je leven is.
Afscheid nemen is nooit leuk, maar ik neem liever afscheid met de gedachte dat ik weet

dat ik diegene de volgende dag weer zie.
Dan met de gedachte dat ik diegene nooit meer zal zien.

Ik heb nu twee keer voorgoed afscheid moeten nemen.
En ik kan zeggen, wat is dat verdomd zwaar!
Je weet dat de tijd eraan zit te komen, maar toch komt het keihard aan.
Je kan jezelf niet voorbereiden op zoiets denk ik.
Misschien is dat maar goed ook.
Misschien moet je het gewoon aan het moment zelf overlaten.

Daarna komt het verwerkingsproces.
Als je dacht dat je het ergste gehad had door afscheid te nemen, nou echt niet!
Het verwerken is net zo zwaar.
Op sommige momenten misschien nog wel zwaarder.

Wat je eerder altijd vertelde aan diegene, kan nu niet meer.
Je kan niet meer even gauw op visite.
Of even gauw diegene opbellen.
En dat is pijnlijk!

Je mist alle gesprekken die jullie hadden.
Je mist alle kleine dingen die jullie deelden.
En je mist zelfs de meest vervelende dingen.

Maar goed, het leven gaat door.
Je moet zoiets een plekje geven.
Iedereen verwerkt zoiets op zijn eigen manier.
De één doet er langer over dan de ander.
Maar dat geeft niet, je moet het op je eigen tempo doen.

Er zullen altijd momenten zijn dat het moeilijk is en dat alles opnieuw terug komt.
En dat is normaal. En soms maar goed ook.
Dan sta je even stil bij diegene, en dat is ook wel weer fijn.
En ze zijn misschien uit je oog, maar nooit uit je hart!
Vergeten zal je ze nooit!

Jullie moeten missen, dat doet zeer!
Alleen al bij de gedachte, ik zie jullie nooit weer.
 
Ik wou nog zoveel samen delen.
Samen toekijken, hoe mijn kinderen samen zaten te spelen.
Samen wat drinken en gezellig praten.
 
Ik zou willen dat het nog één keer kon.
Gewoon even samen zijn.
Maar het kan niet meer, en dat doet pijn!
 
Liefs...



3 opmerkingen:

  1. Goed geschreven buuf. Het is inderdaad zwaar om iemand te verliezen. Liefs Priss. ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi geschreven en klopt precies iedereen verwerkt het op zijn eigen manier.

    BeantwoordenVerwijderen