woensdag 23 maart 2016

Moeder van 2 meisjes

In deze blog kunnen jullie 3 voor en nadelen zien van 2 meisjes.
Neem het allemaal niet al te serieus.


Voordelen:
1. Kleren kopen:
Als je een winkel binnenkomt, zie je zoveel meer kleren voor meisjes dan voor jongens.
Je kan veel  meer combineren van broekjes tot jurkjes. Met of zonder legging. Noem maar op.
Het is gewoon veel makkelijker om iets leuks voor een meisjes te halen dan voor een jongen.

2.Lekker tutten:
Met een meisje kun je gezellig nagels lakken of even lekker kliederen met make up.
Zo heb je een beetje tijd samen en je doet je meisje er een enorm plezier mee.
Ik heb 2 meisjes die gek op make up zijn.
Vooral de jongste moet ik regelmatig van mijn kamer afplukken.
En als ze een keer lippenstift gekregen, dan is het ook nog dezelfde dag op.

3.Je mag nog even met poppen spelen:
Tja zeg nou eerlijk. ik denk dat elke moeder het stiekem nog wel leuk vind om
een pop aan te kleden.
Ik in ieder geval wel.
Als één van mijn dochters naar me toe komt of ik even de baby aan wil kleden, dan doe ik dat met
alle plezier.
Om vervolgens samen met de poppen natuurlijk een kopje verse neppe thee te drinken.

Nadelen:
1.Elke ochtend drama!
Ik sta sowieso elke ochtend voor 3 drama's.
Het begint bij het aankleden.
Mijn dochters mogen graag nog even in hun pyjama op de bank liggen.
Maar goed daar is doordeweeks geen tijd voor, omdat ze beiden naar school moeten.
Zodra ik begin over dat ze hun pyjama uit moeten doen. begint het!
Daarna de keuze van de kleren.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met de oudste dochter geen drama om de kleren heb.
Maar de jongste wil elke dag een jurk of een rok aan. elke dag!
Als ze ziet dat er een broek klaar ligt, is het huis te klein.
Dan begint het gehuil, gezeur en geen stap meer verzetten.
Ze gaat op de grond zitten en blijft volhouden dat ze een jurk aan wil.
Als ik eenmaal na veel gedoe haar in haar broek heb gekregen is de drama gauw voorbij.
Dan als laatste haren kammen.
Dit is toch wel de grootste drama in de ochtend.
De oudste heeft lang haar en ze heeft prachtig dik haar. met als gevolg heel veel knopen!
Hoe zachtjes ik het ook doe, het is nooit goed.
Ik krijg de meest rare scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd en ook hier beginnen de huilbuien.
Zodra ik begin dat we dan maar naar de kapper moeten omdat het met kort haar zo klaar is, word
ze meestal wel kalm.
Als dit is gedaan, is de rust weer terug! Godzijdank dit hebben we weer overleefd.

2.Echte meisjes.
Ja, die van mij zijn echte meisjes.
Ze kunnen ontzettend lief zijn en ontzettend lekker knuffelen.
Maar zodra ze hun zin niet krijgen, is het mis!
En met mis bedoel ik ook echt mis.
Dat kan variëren van niks lekkers krijgen tot het avondeten wat hun niet aan staat.
De jongste begint te huilen en weer op de grond te zitten.
En de oudste laat flink van zich horen.
Vaak begint het bij boos met dingen gooien of deuren gooien.
En dan gaat het los.
Ze begint te schreeuwen, slaan, schoppen en schelden.
Vaak is het ook zo weer klaar.
Maar ze kunnen zich wel laten horen.

3.Ruzies onderling
Dit zal vast met 2 jongens of een jongen en een meisje niet anders zijn.
Maar de ruzies hier kunnen soms flink los gaan.
Ze kunnen niet zonder en niet met elkaar.
Het ene moment kunnen ze enorm lief spelen samen.
Maar er hoeft maar één ding te gebeuren en het is raak!
Ze beginnen te schreeuwen naar elkaar en zelfs lichamelijk vallen ze elkaar aan.
De jongste is maar klein dus die kan niet gauw winnen.
Ze begint of te huilen, of te bijten.
Na 1 minuut is het weer alsof er niks aan de hand is. En gaan ze weer lekker verder spelen.

Maar natuurlijk zou ik mijn meisjes nooit willen missen!

Ik hoop dat jullie deze blog leuk vinden.

Liefs...

1 opmerking: